sunnuntai 13. tammikuuta 2013

Sivu

Meidän sivulle tulo alkaa olla hyvällä mallilla. Kun Helmi oppi katsekontaktin ruokaa antaessa, aloin vaatimaan myös sivulle tuloa. Ei tosiaan mennyt kauaakaan, kun Helmillä oli nopea sivulle tulo. Paikka on vielä hieman hakusessa ja siihen joutuu ohjata, mutta käsimerkkejä ei enää tarvita.

Helmi tulee sivulle takaa kiertäen, jonka olen kokenut toimivaksi Avan kautta. Mortin opetin joskus pienenä myös tulemaan takaa, mutta Neten opetin edestä. Avaakin yritin opettaa tulemaan edestä, mutta sen kroppa ei antanut periksi, joten helpompi vaihtoehto koiralle oli takaa kiertäen. Ajattelin nyt siis olla kaukaa viisas..:)


Sitten hieman päivitettyä materiaalia:


Huomasin muuten, että olen kauhean passiivinen tuossa videossa. Ihan mietityttää miten Helmi ees jaksaa tehdä tuossa mun kanssa mitään. Kehun ja heitän namin.. Toisaalta Helmi on kyllä niin ruuan perään, että se ei varmaan ees mitään muuta huomaisikaan.:D Nyt jos olisin treenannut noin koulussa, niin olisin saanut saarnan siitä, kuinka tylsä palkkaus minulla on. Helmi onneksi taitaakin olla joku luonnonlahjakkuus, joka ei paljon välitä olenko minä paska jäykkänä vai riehunko sen kanssa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti