lauantai 9. toukokuuta 2015

Pimeän laskeuduttua kaikki kissat ovat leopardeja.


Annan heittämä haaste jatkuu Zekon osalta. Näin lauantai iltapäivän kunniaksi maataan koko perheen voimin sängyssä 10 kilometrin lenkin jälkeen. Nette sai eilen kesätukan ja Jemma kesänaaman, koska turkkia pitäisi nyt yrittää tavoitteellisesti kasvattaa syksyä varten. Jemman poskesta löytyi pikkuruinen punkki, joka poistettiin ja poltettiin roviolla.

1. Olen Zeko, juuri kaksi vuotta täyttänyt pikku riiviö. Tykkään tehdä jatkuvasti kaikkea pikku jäynää esim. raapia oven karmeja, yrittää karata ulos ja öisin möngin peiton alle nuolemaan varpaita. Kumma juttu, että äiti ei enää päästä meitä poikia makuuhuoneeseen öisin. Ne petturit nukkuu siel ihan vaan tyttöjen kesken. Mä oon kuitenkin keksiny miten saan vielä silloinkin huomiota. Heti ku ovi sulkeutuu mä haastan Tonton kisaan ja kiusaan sitä silleen, että se huutaa kauheesti. Siinäpähän yritätte nukkua sitten, ku me rymistellään.

2. Parhaat päikkärit nukun äitin sängyssä. Oon muuten tosi seurallinen, enkä pelkää vieraitakaan ollenkaan, mutta päikkärit haluan nukkua ihan rauhassa pedatulla sängyllä. Vielä parempi on, jos lakanat on juuri vaihdettu. Niihin on ihan hirveen kiva mönkiä nukkuun.

3. Paras kaverini on Tonto. Sitä on kiva kiusata ja sen vieressä on hirveen lämpöstä nukkua, sillon ku kukaan ei tietenkään huomaa.

4. Jos saisin valita, ruokakupista löytyisi aina Tonton nappuloita. Ne on kuulemma rasvasempia ku mun nappulat ja siksi niin hyviä. Mulle sanotaan, että mulla on jo tarpeeks pulleet posket ja siks saan jotain kevytruokaa. Jääkaapin päälle en oo vielä ymmärtäny. Kaikki muut syö sieltä kaikkia herkkuja ihan mielissään, mut mä en oikeen ymmärrä.

5. Kun minua pyytää tuomaan lelua, kannan omistajani eteen: En tasan sitten mitään. Mä en kanna suussa mitään leluja, mutta tassupompottelua harrastan kaikella pikku roskallakin mitä löydän.

6. Kotihiiri, agilityliitäjä vai näyttelyiden palkintorohmu?
Koti kuulostaa ihan kivalta, mutta mä tahtoisin vähän myös karata ulos. Sillon ku äiti käyttää tyttöjä pissalla takaovena kautta, palattuaan se joutuu hätistämään mut takas sisälle. En mä kauas lähe, ihan siinä oven lähettyvillä oon, eikä tytötkään oo kauaa poissa, mutta hassua on, ku se ovi ei aina aukee sillon ku mä haluisin.

7. Mikä muisto tai tapahtuma on jäänyt pörröisestä elämästäsi parhaiten mieleen?
Ku asuin viime kesänä äitin kesäloman ajan Tonton kanssa mummulassa. Sillon sielä oli aika paljon ovet ja ikkunat auki ja mä muutaman kerran karkasin omille teille. Kerran ne ei ees huomannu, että livahdin mamman (silloin myös äitin mummu asui mummolassa) huoneen ikkunasta ulos. Illalla kun ikkuna oli suljettu ja mamma oli menossa nukkumaan, se kysyi mummulta: "Mitäs toi oranssi kissa tekee tuolla ikkunan väärällä puolella?" Minä se vain yritin palata samaa tietä takaisin kuin olin lähtenytkin.

8. Kenet blogisfääreistä karvaturreista haluisit tavata?
Mauno ja Eppu ois kiva treffata.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti